Szkoła Podstawowa nr 1 im. Janusza Korczaka w Wieruszowie

Spotkanie z Rzeczniczką Praw Dziecka

12 stycznia 2024r. w Szkole Podstawowej nr 3 w Wieruszowie odbyło się wyjątkowe spotkanie z panią Moniką Horną – Cieślak, która od niedawna pełni zaszczytną funkcję Rzecznika Praw Dziecka.

Była to pierwsza wyjazdowa wizyta Pani Rzecznik tym bardziej my, jako mieszkańcy wieruszowskiej społeczności czujemy się wyróżnieni. Na spotkaniu naszą szkołę reprezentowała 18 – osobowa delegacja z Rady Samorządu Uczniowskiego, Klubu Poszukiwaczy i reprezentantów klas VI. Po otrzymaniu zaproszenia na spotkanie uczniowie naszej szkoły wrzucali do skrzynki korczakowskiej pytania, jakie chcieliby zadać Pani Rzecznik. Następnie Pani psycholog Katarzyna Szwed, Pan pedagog Michał Gasztych i Rada SU wybrali te najważniejsze i możliwe do zrealizowania.
Z postulatami na transparentach i w dłoniach uczniowie z SP nr 1 udali się na to niecodzienne spotkanie, na którym chętnie zadawali pytania a wypracowane postulaty przekazali Pani Rzecznik. Funkcja rzecznika jest bardzo odpowiedzialna, gdyż to właśnie on podejmuje działania na rzecz zapewnienia wszystkim dzieciom pełnego i harmonijnego rozwoju z poszanowaniem jego godności i podmiotowości. Uczniowie dowiedzieli się, gdzie mogą się zgłaszać szukając pomocy

 

SOS
800 12 12 12

Dziecięcy Telefon Zaufania
całodobowy, 7 dni w tygodniu

 


Spotkanie było bardzo ciekawe, Pani Rzecznik, osoba otwarta na problemy dzieci i młodzieży i bardzo chętna do współpracy obiecała, że zawsze będzie służyła pomocą i stała na straży dziecięcych praw. Bardzo dziękujemy Panu Burmistrzowi Rafałowi Przybyłowi za zaproszenie do naszego miasta Pani Rzecznik i  Szkole Podstawowej nr 3 za możliwość wzięcia udziału w tej niezwykłej uroczystości.

opiekun SU

Samorząd Uczniowski w SP nr 1 im J. Korczaka w Wieruszowie

PROPOZYCJE DO ZMIAN W SZKOLE 

  • zlikwidowanie dodatkowego przedmiotu na egzaminie VIII klasy,
  • zamiast egzaminów klas VIII, egzamin wstępny do szkoły średniej,
  • zmniejszenie lub zlikwidowanie prac domowych,
  • ocenianie wkładu i zaangażowania podczas lekcji z danego przedmiotu,
  • nauka rzeczy przydatnych i praktycznych w życiu codziennym,
  • wygląd zewnętrzny /włosy, paznokcie/,
  • lekcje na godzinę 9.00,
  • skrócenie lekcji do 40 minut i przedłużenie przerwy do 15 minut,
  • zmniejszenie ilości materiału w klasach VI– VIII,
  • mniejsza ilość sprawdzianów i kartkówek,
  • aby w klasach VII - VIII można było wybierać, w których przedmiotach będzie się uczestniczyć,
  • miejsce odpoczynku /mały pokój w którym można siedzieć na przerwie, czytać książki, porozmawiać, byłby tam automat lub sklepik/,
  • kanapy na korytarzach.